دشمنی کاملاً شناخته شده!
 
بازی های رایانه ای AA77

در مورد XCOM دو دیدگاه وجود دارد. اولین گروه، کسانی هستند که نسخه PC سال 1994 را بازی کرده اند و مسلماً خیلی از آن ها نگران هستند. گروه دوم، کسانی هستند که در آن زمان خیلی کم سن بوده اند تا این بازی را در 18 سال پیش تجربه کنند. مهم نیست که جزو کدام دسته باشید، مهم این است که بسیاری اعتقاد دارند XCOM یکی از بهترین بازی هایی است که تا به حال ساخته شده است. این بازی در هر زمینه ای پیشرو بود و موفقیت های زیادی را کسب کرد. XCOM یک بازی استراتژی Turn-Based و در مورد حمله بیگانه های فضایی به زمین است و شما در این بازی با داشتن جوخه های جنگی خود وارد مبارزه با این موجودات می شوید و در طول بازی کم کم به موفقیت می رسید و یا شکست می خورید.

همانند XCOM اصلی، شما ممکن است در Enemy Unknown هم شکست بخورید و وقتی سربازها بمیرند، آن ها بازنخواهند گشت و همین موضوع بر نتیجه بازی تأثیر دارد. البته هدف بازی سخت بودن بیش از حد، همانند نسخه اصلی نیست، ولی واضح است که بازی سعی دارد هیجان و حس واقعی بودن را داشته باشد. XCOM بازی خیلی نوآورانه ای بود و Firaxis هم قصد دارد همینطور باشد. در یکی از نمایش های اخیر بازی، یک جوخه چهارنفره از سربازهای حرفه ای به منطقه ای فرستاده می شوند تا تحقیق کنند که آیا در این مکان موجودات فضایی وجود دارند یا نه و در پایان فقط 3 نفر از این مأموریت زنده برمی گردند.

گرافیک بازی رنگی و به سبک کارهای علمی-تخیلی (Sci-Fi) است و در بعضی مواقع خیلی شبیه به Halo کار شده است. بازی بر خلاف نسخه اصلی که در سال 1999 اتفاق می افتد در 1960 پیگیری می شود. در همان مرحله اول، متوجه می شویم که XCOM یک بازی غنی و بسیار تاکتیکی است. در بعضی مواقع باید آنقدر نزدیک به میدان نبرد بشوید تا متوجه شوید با چه موجوداتی روبرو هستید و چه تاکتیکی را باید پیش ببرید و با دقت به پشت سنگرها و موانع حرکت کنید. چگونه حرکت کردن در XCOM خیلی مهم است، شما باید زمان بندی تیراندازی هم تیمی ها را با حرکت خود یکی کنید و یا اینکه هر کدام از آن ها را به منطقه ای از نقشه ببرید و ناگهان یک حمله غافلگیر کننده انجام دهید.

همه چیز در مورد چگونه حرکت کردن و چیدمان افراد است. وقتی یک حمله سریع انجام می دهید، می توانید از تک تیراندازهای خود در دوردست هم استفاده کنید و یا با قابلیت Berserker با راکت و سلاح های سنگین دیوارها و سقف ها را نابود کنید. نکته جالب در مورد طراحی آدم فضایی ها این است که آن ها دقیقاً همانند شکل کلاسیک اولیه آدم فضایی ها چشمان درشت و بدنی خاکستری دارند. سربازها هم خوب طراحی شده اند و واقعاً به نیروهای ویژه ارتش می خورند و وقتی به آن ها دستور می دهید، به خوبی با اصطلاح های جنگی آشنا می شوید.

یک نکته که شاید طرفدارهای قدیمی XCOM نگران آن هستند، باقی می ماند که آن هم نحوه برقراری ارتباط با هر فرد از جوخه است. یکی از نکات بارز XCOM این بود که بازیکن می توانست واقعاً وارد ذهنیت هر فرد بشود و همانند او فکر کند. آن ها واقعاً حضور خود را در میدان نبرد حس می کردند. Firaxis اعلام می کند بازی در این زمینه چیزی کم ندارد و Enemy Unknown دقیقاً همان نکته برجسته نسخه قبل را زنده می کند. خارج از مرحله، شما می توانید دید خوبی نسبت به پایگاه خود داشته باشید و مشاهده می کنید که بعضی از نیروهای XCOM در استخر شنا می کنند، می خوابند و اسلحه ها را آماده می کنند. شما زندگی را خارج از میدان نبرد هم می بینید. در اینجا شما همه چیز را کنترل می کنید، داشته ها و نیروهای خود را سر و سامان می دهید و ساختمان ها و نیروهای جدید می سازید. شما حتی می توانید نیروهایی به فضا بفرستید تا قبل از حمله آدم فضایی ها جلوی آن ها را بگیرید، ولی هنوز معلوم نیست که کنترل این رزم ها در خارج از زمین بر عهده شما خواهد بود یا خیر. Enemy Unknown از نظر بصری، زیبا و در زمینه گیم پلی خیلی تاکتیکی و جذاب است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 19 اسفند 1390برچسب:, ::
Amin AA77

درباره وبلاگ


سلام من Amin AA77 امیدوارم از وبلاگ من خوشتان بیاد بیشتر نقد وبررسی بازیهای این از سایت WWW.PARDISGAME.NET نویسندگان=lord rayden-حمیدرضا نیکوفر-مجیدنور دوست
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بازی های رایانه ای و آدرس aa77.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.